Pagina's

woensdag 7 januari 2015

Dummies.

  
 

Dummies.
Zo heten ze.
 


De dikke schetsboeken met prachtig ruw crèmekleurig papier en een stevige zwarte linnen kaft.
* toen ik toentertijd geen zwarte kon vinden, werden ze zelfs zwart gekaft ;-) *
 
 
Al had ik tot voor kort dus geen idee van de juiste benaming.
Sinds 2005 vul ik er zo een aantal ieder jaar... met knipsels, schrijfsels, schetsen, tekeningen, ideeën, kortom alles wat ik ook maar denk.
 


 
En ik ben zeker niet alleen, bewijst 'de Zuster van' want ook zij heeft haar 'papieren pinterest'.
 
 
 
Je pakt het vast en hebt alles bij je.
Jij en al je gedachten.
Verenigd in 1 boek.
Geen gezoek in computermapjes of pinterestborden, waar je dacht alles wel netjes geordend te hebben,
want dat blijkt steeds toch vluchtiger en minder te grijpen dan gedacht...
 
 
Neen, iets dat je hebt vastgepakt, gemaakt, geplakt, geschreven,
dat blijft.
Het staat dan steevast gegrift in mijn fotografische geheugen.
 
 
 
 
 
 
Het is ook fijn om boven te halen,
om herinneringen op te halen,
maar ook om verwonderd te zijn over de dingen die je ooit wel dacht, verzamelde, plakte, schreef, tekende, ...
ook al staan ze in je fotografische geheugen ;-)
 
Dit jaar ga ik voor een klein exemplaar, ideaal om in mijn handtas mee te nemen,
en om dode wachtmomenten fijn in te vullen ;-)
 
 
 
 
In plaats van mijn geliefkoosde potloden, pennen en vulpennen,
ga ik nu voor een pennetje met inktpotje.
Alleen al het zicht ervan op mijn tafel maakt me blij.
Het is best nog wat wennen om er allerlei moois mee te maken,
maar er ligt nog een zee van tijd voor ons ...
Tijd brengt raad.
 
 
Dummies: Boekenvoordeel
Pen & inkt: Dille&Kamille
Lederen pennehouder: Scapa
 
 

4 opmerkingen:

  1. Wouw wat mooi, inderdaad zo iets is heerlijk om terug te bladeren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit geeft mij zin om er ook eentje te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Just the tree of us !19 januari 2015 om 19:41

    Dina, Dina .... allemaal geweldige dingen en vooral tekens van bezig te zijn met de essentie van het leven... LEVEN !! dus !!
    Merci voor zoveel moois !!

    BeantwoordenVerwijderen