Pagina's

donderdag 6 november 2014

Gamins in Mariekerke



 
 
Het eerste weekend van November was een extra najaarscadeautje en we genoten - net als iedereen, denk ik - van die zalig warme zonnestralen, herfstige kleuren en een staalblauwe hemel.
 

De gamins en ik gingen rustig op de slenter in het land van de Stille Waters, waar wij wonen. Ik nam mijn beide fototoestellen mee en kon 'schieten' dat het een lieve lust was.
 
 
 
 
Onze gamins zijn niet anders gewoon van mij, dus zij gaan ongestoord verder in hun bezigheden, zodat ik de meest spontane portretten kan maken, spelend met de lichtinval. Toch geraken er af en toe nog overgeposeerde of ridicule foto's tussen, waarschijnlijk om mij te jennen bij het vastleggen van elk onbewaakt moment ;-)
Ik bewerk bewust zo min mogelijk van de foto's, om het moment en de bijbehorende schaduwen/over- of onderbelichting zelf beter te laten uitkomen.
 
 
 
 




Ik kan uren selecteren in de foto's die ik nam met ons digitaal toestel.
Op mijn analoge foto's is het nog even vol spanning wachten.
 
 
 

Ik werk niet met professioneel materiaal maar geniet wel ten volle van het blijven experimenteren.
Misschien dat dat ooit nog wel eens op mijn verlanglijstje komt, maar voorlopig red ik mij volledig met mijn eenvoudige toestellen. 
Het heeft zelfs bijzonder lang geduurd voor ik de overstap naar een digitaal toestel wou maken. Ik was het zo gewend om te zoeken naar de perfecte foto en daar tijd en aandacht aan te besteden, dat digitaal in 't rond schieten mij heiligschennis leek...
Bizar waarschijnlijk voor sommigen die mij kennen als 'photo-addict' en de duizenden foto's die ik tot op heden nam met onze digitale exemplaren.
 
Analoog trek ik nog steeds, alleen uiteraard in mindere mate, zorgvuldig de foto's op het filmpje uitkiezend, net als het vroeger was.
 
Ik hou ook van de vergelijking, al gaat die eigenlijk niet op, van digitaal tegenover analoog.
Maar meer daarover later.
 


 
Op een onbewaakt moment kwam Maxime even heel romantisch bij Clarice ...
Ongelooflijk hoe graag die twee elkaar zien.
Eigenlijk zijn we alle 4 onafscheidelijk, een gevoel dat nog versterkt werd door vorig jaar.
 


Een zalig gevoel ;-)
 

1 opmerking: