Pagina's

dinsdag 11 november 2014

DDW * 3 * Kazerne & Schellensfabriek

Ik twijfelde nog wel even of ik deze derde en laatste blogpost over de Dutch Design Week de wereld zou insturen. Overload is nooit goed. Maar bon, het zijn echt nog (in mijn ogen) onmisbare foto's.

In de Kazerne zag ik een oude liefde terug... Ooit werkte ik samen met Van Engelen & Evers, toe ik nog 'trimbuyer' voor Lee was en mij heelder dagen omringde met lintjes, knopen, ritsen, labeltjes, ... zalig. Mijn hart sloeg een slagje over bij het zien van al hun moois. Wat staan die technieken nog verder dan ooit tevoren! Geweven superfijne schilderijtjes die ze nu maken voor de kostuums van Walter Van Beirendonck. Wat een staaltje vakamanschap!

 
De locatie is ook weeral de moeite waard.
Ruwe gebouwen met gezwarte muren.
Ogen uitkijken!






 
In de Schellensfabriek vonden we 'in no particular order'. Starten we deden we bij Sander Mulder in een witbetegelde ruimte, waar mogelijks alles gewoon nog beter tot zijn recht kwam.




Mal Furniture:



Ruw hout en koper geven een pracht van een match ... Voor mij was de laatste stop de topper van die dag! V-Lab maakt edgy, originele en authentieke interieuritems, stuk voor stuks klassevol met een tikje rebellie. I love it! De setting maakte alles af. Ik zou er direct een hele namiddag in de zeteltjes doorgebracht hebben...


 

1 opmerking: