Pagina's

dinsdag 4 november 2014

Choco-tiramisu


 
 
Lang geleden schreef ik over onze favoriete tiramisu en hoe je die zelf kan maken.
Deze vakantie maakte ik een choco-tiramisu... ook handgeschreven als ruw idee in mijn handtas geraakt èn overheerlijk.
 

Heel simpel te maken en iedereen lust het. Voor de gamins maak ik eigenlijk hetzelfde maar dan zonder de drank en koffie.
 

Men neme:
 
500g mascarpone
200ml opklopbare room
6 eetlepels hazelnootpasta
4 eetlepels witte bloemsuiker
2 zakjes vanillesuiker
250ml straffe koffie
4 eetlepels Bailey's
200g boudoirs

Met doet het volgende:

Klop de mascarpone, room, hazelnootpasta en suikers tot een dikke romige crème.
Meng de koffie met de Bailey's. Doop de koekjes erin en leg ze op de bodem van de potjes. Schep een laag crème op de koekjes. Leg terug een laag gedoopte koekjes, gevolgd door nog een laag crème. Doe dit zoveel als nodig. Zet de potjes 4u weg in de koelkast.
De volgende dag zijn ze eigenlijk nog lekkerder.
 

Enjoy!
 

4 opmerkingen:

  1. mmmmmmmmmmmjammie...en dat al zo vroeg op de morgen, zoveel lekkers...één blik op het receptje doet mij al sterk vermoeden dat DIT hé-le-maal mijn goesting is!!! Dus dat gaat hier vast en zeker eens getest worden! THX om te delen en mij al te doen watertanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er lekker uit! En wat een stoere glaasjes om ze in te presenteren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dank je wel voor het leuke receptje ....heb het al in mijn eigen gemaakte favoriete kookboekje genoteerd en straks ga ik het ook uitproberen ...njam njam !!

    BeantwoordenVerwijderen