Pagina's

dinsdag 16 september 2014

Herfst-in-het-bos-kleedje

 



Net als het Lente-in-het-bos-kleedje, had ik ook al een herfstversie van de '4 seasons wee wildlife' van Giordano Studios vorig jaar besteld, vermoedelijk ook bij Bambiblauw.



De jurk met faux cache-coeur vind ik eigenlijk nog steeds een mooitje en dus nu dat Clarice nog net in die maat 122-128 past, besliste ik met dit herfststofje het zelfgemaakte patroon nog een laatste keer boven te halen.
 
 
De rok werd er eentje uit 2 delen: 1x de volledige stofbreedte en 1x 1m
ofte alles wat ik eruit kon halen ;-)
Wij houden enorm van superwijde rokken voor kleine kleedjes
dus nu er toch genoeg voorhanden lag,
gingen we er volledig voor.
De stof is een stevige dikke katoen, waardoor er ineens een warme beschermingslaag gecreëerd wordt voor de koude herfst-en wintermaanden.
Dubbel nut, check.

 
Knoopgewijs ben ik er nog niet uit. Voorlopig ligt er een combinatie klaar van 2 grote houten knopen en 3 blauw vintageknoopjes, die passen bij de fijne blauwe bloemetjes in de stof, maar...
zolang ik niet zeker ben, geef ik mezelf bedenktijd tot de eerste officiële dag van de herfst! Nah.


Vandaag ging ze trouwens nog in de lentejurk, perfect bij deze mooie nazomerdagen.
 

6 opmerkingen: