Pagina's

zondag 24 augustus 2014

Een groene feestjurk en een kussentje

 


Groen moest het zijn voor Ella-Noor. Bij mijn internetgespeur naar een mooi ferm groen vond ik bij Koekepeertje ook een felgroen en blauw gebloemd stofje van Stenzo. Ik wist meteen dat het ideaal zou zijn voor een (verrassings-)feestjurk voor Ella-Noor.
 
Kleine kleedjes had ik nog nooit gemaakt dus was het best even zoeken en kiezen in de boekskes en boeken die mijn kasten bevolken. Ondertussen ben ik verknocht aan het boek 'Stof voor Durf-het-zelvers' als het op kleedjes aankomt, aangezien alles zo helder en duidelijk uitgelegd wordt èn het model gewoon het allermooiste is... simpelweg variëren in stofjes en je hebt telkens een succesexemplaar! Alleen... de patronen beginnen pas bij 2 jaar, ahum. Enig zoekwerk later, langsheen 'Allemaal rokjes' (mooi, goed uitgelegd, maar vaak niet de goesting van de man des huizes), Burda's, Knippies en de nieuwe, o zo mooi vormgegeven La Maison Victor, bracht mij uiteindelijk tot het model 7 uit Knippie N°6 van dec/jan 2012.
 
 
Een schattig kleedje met een kapmouwke, een pofrokje met plooien, kort van uitleg, duidelijk patroon, moeilijkheidsgraad 2, dat moest het worden. Of zou het worden. Helaas, daar waar we ooit gevloekt en getierd hebben op een mooi patroon uit hetzelfde magazine, bleven de externe decibels nu achterwege maar werd er toch bij het bovenstuk vaak getornd en binnensmonds gevloekt met de weerbarstige polyesteren blinde rits en de in de uitleg overgeslagen stappen...
 
 
 
 
 
In ieder geval werd het op het einde van de hobbelige rit langs mijn stikmachine, het bedoelde kleedje. Oef.
 
 
 
De foto's werden genomen met de weinige zonnestralen die we gisteren kregen dus bevond het kleedje zich nog in de ongestreken fase. Een mens moet soms lastige keuzes maken... ongestreken+zon of gestreken+regen...
 
Als verjaardagscadeau namen we ook een opgeknapt oud hobbelpaardje mee. Ik maakte een extra kussenovertrek in dezelfde stof als de vlaggetjes en de kroon en voorzag het van haar naam in fluogele flock (van bij Vermiljoen) in Script MT bold.
Het kleedje verdween in een wit doosje met fluogele stippen en kruis, een leuk inpakidee dat ik zag bij Julie van Le Jardin de Juliette.
 
 
 
 

8 opmerkingen: