Pagina's

zondag 27 juli 2014

Lente-in-het-bos-kleedje


 

Vorig jaar kocht ik al deze frisse Lentestof (uit de '4 seasons wee wildlife' collectie) van Giordano Studios (ik denk bij Bambiblauw). Geknipt en al werd ze netjes voor een jaar opgeborgen in de kast, wegens tijd noch goesting om er snel-snel nog aan te beginnen. Al een geluk dat dochterlief geen al te grote scheut kreeg van al die zon en zalige rust van een gans jaar... want het kleedje werd deze week pas afgewerkt, gepast en geprezen tot nieuwe favoriet uit haar kast ;-)
 
 
Ook in de zomer kan zo'n vrolijk lentestofje best nog... toch?!
 

Een mooie combinatie voor bij de lichtblauwe luchten - of zijn het meertjes? - vond ik in een fijn lichtblauw vichyruitje als binnenstof. Een bijpassende oudroze blinde rits zorgde voor de match met de bloemetjes in de wei.
Ergens in al dat gestik raakte ik mijn ritsvoetje kwijt, dus moest ik deze keer wel eens met mijn gevreesde plastieken (wegens niet te krijgen in metaal voor mijn oude machine) blinderitsvoetje wel gebruiken. Wonderwel kwam het er mooi en helemaal juist vanonder gerold... Hoewel ik al vaker (hier en hier bijvoorbeeld) al zei dat ik een 'blote' blinderits ook wel iets vind hebben ;-)))
 
 
Het model is hier nog steeds mijn absolute favoriet: strak vanboven en een wijde gerimpelde rok onderaan. De rok bestond deze keer uit 1 keer de stofbreedte, dus breed maar niet gigantisch (zoals hier en hier). Het patroon komt nog steeds uit 'Stof voor durf-het-zelvers'.
 

Nu nog een deftige strijkbeurt - o jee, wat valt alles op, op een foto - en de kast is weer een kleedje kleur/dierrijker ;-)

1 opmerking: