Pagina's

zondag 17 februari 2013

Ons mobiele huis -- de zetels --

Ons mobiele huis, 
da's onze tweede thuis,
geparkeerd voor ons eerste huis,
wachtend op mooie dagen.
Die mooie dagen, daar moet ik zelfs mijn ogen niet meer voor sluiten;
ik zie ze dag en nacht voor mij,
maar helaas,
op deze moment nog steeds niet in realiteit.
Kan het nog somberder blijven?!

Maar toch.
De beelden en verlangens naar mooie dagen zijn straf genoeg om ook ons mobiele huis al een 
-- stoer landelijk lazy beachhouse --
gevoel te geven
(of ben ik nu te ver weg aan't dromen?).
Enfin, dit ruwe plan werd ooit als eens al zuchtend aan u verteld. 


-- Puur-zwart-wit-linnen -- 
was het
 -- complete-mobiele-huis-make-over-plan --
maar is nu
-- Puur-beige-bluejeans-wit-linnen -- 



De stof werd vorig jaar bij de Zweedse meubelgigant gekocht,
met als plan een taffellaken, kussentjes en dergelijke meer voor op ons terras,
maar met enig gereken (ahu!) kwam ik ook net gepast toe om alle zetels in ons mobiele huis aan te pakken.
En best ook, want die stof is bij die Zweedse keten ondertussen verdwenen. 
En volledig naar mijn goesting een --zwart-wit-linnen-- optie vinden bleek niet evident wegens een spuuglelijke originele kussenhoes (doet zelfs op foto geen deugd aan de ogen) die er liefst van al NOOIT doorschijnt.


Als eerste op het grote-mobielehuis-makeover-plan stonden dus de zetels -wegens overwegend aanwezig-
en dus met instant complete make-over starteffect.




Hoewel ik wist dat het best wel wat werk is,
viel al dat tellen, berekenen, plooien, spelden en visueel voorstellen in den beginne zwaar tegen.
Ben ik de enige wiens hoofd begint te tollen wegens te zwaar doordenken van hoe je dat moet aanpakken?


En ja hoor, het ziet er dus (voor een stukje) al heel anders uit.

Ik zie er zelfs al een eerste voorjaarspicknick in... 



STAP 1.
De zetels.
Check.

10 opmerkingen:

  1. jullie gaan een leuke tijd tegemoet met jullie mobiele huis!zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ontzettend leuk die streepjes stof, geeft echt zo'n strandgevoel. Groetjes Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfoe, dat klinkt ook als heel veel werk, maar dan ben je er straks ook helemaal klaar voor, kun je met het mooie weer er lekker op uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk, ik droom lekker met je mee. Wij hadden vandaag best een mooi dagje, de zon scheen zelfs, maar nu wordt het weer kouder, jammer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goed op tijd begonnen als je't mij vraagt, dat gaat helemaal "af" geraken voor de zomerse dagen. De zetels mogen er alvast wezen en <3 dat marimekko tafeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha ja die past niet door de wasstraat inderdaad! Heerlijk zijn mobiel huisje met de zon die naar binnen schijnt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel werk maar straks veel plezier.
    Heb je er ook zo'n zin in om er weer mee op weg te gaan?
    Groetjes, fijne week, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In een tweede huis mag het er ook wel leuk uitzien en dat doet het met die leuke strepenstof. Mooi Marimekko kleedje ook. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn man heeft er ook al over zitten zuchten dat we dringend nog eens weg moeten met onze mobilhome.
    Leuke hoezen! Onze heeft ook zo van die spuuglelijke kussens ;-), zou er ook eens werk van moeten maken om hoezen en gordijntjes enz te maken.
    Groetjes frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen