Pagina's

woensdag 16 januari 2013

DIY ▲ mokken en bordjes


 
 
Maagdelijke witte tassen en dessertbordjes kan je heel een originelere toets geven mbv de Porcelain painter, die je oa bij de Ava & De Banier kan kopen, in alle kleuren van de regenboog en in verschillende diktes.

Ik ging voor basic zwart-wit of rood-wit.


't Is echt kinderspel waarin je je fantasie de vrije loop kan laten of waarbij je de hulp inroept van Pinterest.

Let wel, hier zijn enkele (misschien wel) nuttige tips:

▲Ontvet je tassen eerst goed met white spirit.
Je merkt wel snel als dit niet goed gedaan is. 

▲Oefen je vormen eerst eens op een kladblad.
Ofwel teken je uit de losse pols ofwel maak je sjablonen die je vastplakt met dubbelzijdige tape.

▲Om te starten zijn bordjes het makkelijst.

▲Heb je een foutje gemaakt, dan maak je dit ook weer voorzichtig schoon met een vodje met een beetje White Spirit.

▲Laat alles 3 dagen drogen -bakken hoeft niet- daarna zijn ze op 50° vaatwasmachinebestendig.
Ziezo, je eigen unieke servies in wording ;-) 



11 opmerkingen:

  1. Dat is echt een leuk idee hè, ik zag het al een paar keer passeren op Pinterest. Ideaal ook voor een kadootje vind ik. Het rode gestreepte bordje is echt kei-mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig schoon gedaan, sterren en wolken: zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee wat een superleuk idee! En fijn dat je ze niet hoeft te bakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk en ook leuk dat je ze niet hoeft af te bakken, zeg maar. Supersimpel en superorigineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! De rood-zwarte combinatie vind ik ook erg mooi. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi! Check out: www.blog2print.com en voer daar je blognaam in, dan zie je al, zonder enige verplichting, hoe je boek eruit zou komen te zien! Ik heb er nu 2 gemaakt, ben heel tevreden (tis alleen niet goedkoop )Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Iiieeee! Dat theezakje op de zijkant! Cute! ^-^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij ons op school heeft iedere collega een witte tas gekregen en mocht met porseleinstift de tas personaliseren. De tassen werden volgens mij te vlug in de vaatwas gedropt want sommige tekeningen zijn voor de helft verdwenen, dus drie dagen drogen is inderdaad een goede tip. groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind het knap, mijn uitprobeersel is nu verbannen tot donkerste hoekje in kast....met pennen erin...het lukte voor geen meter! :)...dus ik kijk ernaar en koop ze ergens *zucht* ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh die zijn ook goed gelukt zeg! Ik ga die van mij ook zo lang mogelijk laten drogen, hopelijk geven ze dan niet af. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen