Pagina's

zaterdag 29 december 2012

Amsterdam - Droog, Kochxbos & more

Amsterdam op zich bleef niet DROOG (waar is de winter?) ...
DROOG, één mijner favorieten in Amsterdam, bezochten we wel.

Een heerlijke mix van mooie en (meestal) betaalbare designspullen in een prachtig pand,
mèt bijbehorende tuin,
en een cosy lunchruimte in Hôtel Droog.

 


 
Een heleboel goeie tips werden naarstig genoteerd in mijn nieuw daguitstapjes-Moleskineboekje maar helaas...
een dagje Amsterdam bracht ons net op al die andere fijne plekjes.

We passeerden allerlei fijne winkeltjes , restaurantjes en meer,
waarvan er enkele de foto haalden...



Om tot het (enige echt geplande) hoogtepunt van de dag te komen in de galerij Kochxbos
voor de prachtige werken van Ray Caesar.
 Zoals het fijntjes op hun webstek geformuleerd staat:

" Donker, surrealistisch en met een zweem van romantiek. Spannend, sprookjesachtig werk. Het grijpt je bij de lurven."


  
Eigenlijk kwamen we vooral dus voor de tentoonstelling
en was al de rest mooi meegenomen,
zeker 't feit dat de winkels open zijn tot 21h in de kerstperiode
èn dat er overal al soldekes te rapen vallen.

Helaas vergat ik in al mijn enthousiasme (komt dat door ons heerlijke gezelschap?!) nauwgezet foto's en notities te nemen van de andere zaken die de moeite waard waren op onze net-geen-24h-uitstap naar Amsterdam...
not very me,
maar hey,
dat wil zeggen dat het gewoon kei goe ( of is het amazing?!) was!

Amsterdam, je mag ons nog verwachten!
Staan zeker genoteerd voor volgende keer:

* de overige 6 van de 9 straatjes
(oeps, wat sluiten de winkels daar vroeg?! 18h?)


* A.Cuypmarkt, café Bazar en omgeving

Misschien eens op een dagje met meer zon/daglicht 
en een teenslipper of twee aan de voeten?!

6 opmerkingen:

  1. Zalig!!!!!!
    Mijn ventje moet in januari enkele dagen naar Amsterdam, mss. dat ik wel mee ga....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, Amsterdam, heerlijk hè. Ik kom er ook zo graag! En Juffrouw Splinter ... een superschattig winkeltje! Ik krijg weer zin om ook te gaan, maar dan idd op een zonnige dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn! Ik probeer al keihard binnen te loeren bij juffrouw Splinter en Ray Caesar intrigeert me mateloos... Nog tot 19 januari zie ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk en gezellig dat je in de buurt was ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt heel gezellig je dagje Amsterdam! In de zomer terug, ik zeg doen!
    Ik wens je alvast een geweldig 2013 toe!

    BeantwoordenVerwijderen