Pagina's

vrijdag 23 november 2012

5! - dinostyle





Vorig jaar werd onze garçon, gamin,  5!



Met toendertijd helemaal beperkte naaikunsten maakte ik er een dinostylefeestje van, net zoals de jarige dat verzocht.

De kroon maakte ik uit kaki fleece, met aan de achterzijde plakkatoen zodat de kroon mooi rechtop bleef blijft staan. (O ja, hier wordt die kroon nog vaak terug bovengehaald voor verkleedfeestjes allerlei). Ik naaide er dan enkele dinofiguren (verstevigd met vlieseline) op. Het model tekende ik zelf naar de klassieker der klassiekers.
Let op de ultrableke teint bij het opstaan
of zou dat door de dino's komen?



Bijpassende kussens werd een halfuurke voor den arrivée van 't feestgedruis nog in elkaar geflanst.
De kussens sieren nu de woonkamer voor een baby-op-komst,
ze zijn al een erfstuk geworden,
zo 'groeien' die dingen dus...


De taart werd weer voorzien door dezelfde getalenteerde vriendin. Bij haar ben ik vooral heel blij dat ik enkel een thema kan noemen en in alle vertrouwen het verder aan haar kan overlaten.
Niet vanzelfsprekend in taartenland...en ik spreek uit ervaring ;-)




Wij zorgden voor aangepaste kleine zelfemaakte snuisterijkes... Dinochocolaatjes & -cakejes.

-




Nu hij 6 wordt dit jaar, wil hij een echt legofeestje. Dè legotaart is besteld bij dezelfde vriendin en wordt dus echt 'awesome' maar nu de rest nog,...

Al een chance dat er zoiets bestaat als Pinterest en de wijde inspiratievolle virtuele wereld!
Of lieve reagerende bloglezende medemensen?!

Mijn vingers kriebelen al...

14 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n vriendin die van die prachtige taarten bakt! Ah...de thema feestjes zijn hier verleden tijd, maar wat was dat leuk. Maar een dinofeest of legofeest hebben we hier nooit gevierd, klinkt wel heel goed en stoer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er prachtig uit allemaal! Een mooie kroon met een mooie historie en die taart is echt heel erg kunstig. Een echt dino feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hiep hiep hoera voor de jarige en alles ziet er even geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. knappe dingen zeg & die taart s te schoon om op te eten ;-)
    veel plezier met de lego!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh tof! Bij Merula zag ik eens van die malletjes waarin je chocoalde kon doen, Lego-malletjes!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och die zijn geweldig!!! Thanks voor den tip... nu hopen dat ik ze ook ergens kan kopen ;-)

      Verwijderen
  6. Ik vond dat al allemaal super! Ben benieuwd naar het LEGO-feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag ook ooit ergens lego-ijsblokjesvormen, maar ik weet niet meer waar...
    En dit vond ik ook: http://pinterest.com/pin/68609594293638240/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stoer een legofeestje! Misschien een leuk doe-ideetje om zelf sleutelhangers van lego te knutselen, stoer voor aan een broekriem of zoiets ;) Have fun!

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als dit geen prachttaart is voor een stoer kereltje. Ben benieuwd naar het volgend feestje. Ik heb een heel sterk vermoeden dat de Sint hier lego friends in het schoenjte zal droppen maar dan voor meisjes;)
    groetjes!!
    ps: superknappe banner!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toen hij 5 jaar werd was het al een geweldig feest zo te zien. Dan gaat het Lego feest van dit jaar vast helemaal lukken! Ben erg benieuwd naar het resultaat! :)

    BeantwoordenVerwijderen