Pagina's

zaterdag 20 oktober 2012

Vintage babypakketje

Vandaag werd eindelijk gestart aan enkele handgemaakte babyspulletjes van vintage materialen voor een geweldige zwangere madame
die ook nog eens jarig was.

Het allereerste slabbetje ooit rolde vanonder ons Bernette. Het 'patroon' tekende ik zelf, ahum.
Ik tekende een halfke en legde het op de stofplooi zodat beide helften schoon hetzelfde zijn, meer is dat eigenlijk niet.

 
De sponzen bloemenstof was ooit een badkamergordijn 
en de bruine biais lag al enkele decennia in moemoe's fourniturendoos.

Het oranje katoenen stofje met de witte bloemetjes is een Stoffenspektakel klassieker.


Om de -nog onder constructie zijnde- babykamer op te fleuren , maakte ik magneetjes van oude legpuzzels.

9 opmerkingen:

  1. Dit cadeautje zal zeker geapprecieerd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! wat een mooie stofjes! Ziet er super uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee, ik heb hier ook nog zo een badkamergordijtje liggen, heel vintage dat van jou!
    Ik had vroeger zo een sponzen kleedjes, A-model, met in het midden een rits met zo een grote ring, de ritzen zijn helaas ook niet meer te vinden, want ik vond die kleedje echt zo leuk om dragen. Misschien kan ik van mijn gordijntje ook slabbertje maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ge-wel-dig stofje! En die magneten blijven toch ook de max he!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh heerlijk zo'n vintage stofje, daar word ik helemaal blij van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n leuk kado! Echt een hele mooie stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke stofjes! Prachtig pakket geworden!

    BeantwoordenVerwijderen