Pagina's

zondag 12 augustus 2012

France 10 § St-Hippolyte-du-Fort §

St-Hippolyte-du-Fort geldt als één van de poorten tot de Cévennes.


Wij onthouden vooral de gezellige markt en brocantezaakjes,
waar we oude replica's van oude postkaartjes en prachtige unieke wit-blauw gespiraalde keramieken schalen kochten,
(waarvan later meer beeldmateriaal).




De markt is op vrijdag.


En de inwoners van St-Hippo? Die noemen ze eenvoudigweg cigalois en cigaloises in plaats van de verwachte St-Hipploytiens... En waarom? Er doen drie of vier versies de ronde maar ik vond de naam op zich al het vermelden waard.
 
Hoewel...er loopt ook minstens één schelm rond die schone 'cabriogeitjes' durft te 'begraffitiën' !


France is mijn eigenste jaarproject, waarin ik mijn amour pour toujours in woord en beeld tracht te vatten.


3 opmerkingen:

  1. ... en gauw ook de vorige afleveringen ingehaald van jou Amour pour Toujours! La France heeft ook mijn hart gestolen dus ik zal zeker elke keer geweldig meegenieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bedankt dat we weeral mogen mee wegdromen ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om steeds weer een stukje Frankrijk te ontdekken!!

    BeantwoordenVerwijderen