Pagina's

woensdag 18 april 2012

Schatten op zolder

Ik ben de gelukkigste mens ter wereld!

Ach ja, dat was ik eigenlijk al langer maar vandaag nog weer net dat tikkeltje meer want ... ik werd vandaag de trotse eigenares van deze twee echte lederen vintage-familie-sjakossen die gewoonweg op mijn lijf geschreven zijn!!!

 
Brocante, vide-grenier, rommelmarktjes, kringloop,... alles wat doordrongen is van jaren en met bijzonder veel charme kan mij keer op keer bekoren!

Uiteraard geniet ik nog het meest van familiestukken die ik een nieuw leven kan schenken in en om ons huis!

Vandaag was dus een echte hoogdag want we mochten ons moemoeken helpen bij het oprommelen van hare zolder!!!

Al jaren bewaart ze alles (maar dan ook echt alles) zorgvuldig in alle kasten en op zolder. Nu onze pepe er al een 3tal jaren niet meer is, is ze iets minder spaarzaam geworden en durft ze wel al 't een en 't ander weg te schenken of (!) weg te gooien. Bijzonder straf!
Mijn moemoeken en ik, wij zijn op dat vlak, krak twee dezelfden
en dus weet ze dat ze mij met al dat moois heel veel plezier kan doen.

Mijn zoon is nog eens dezelfde als ik en was minstens zo gelukkig met onze speurtocht en al onze gevonden schatten!!! Het was voor hem praktisch gezien wel iets moeilijker om alles uit te pluizen gezien hij met zijn 'haken' alles moest oppakken (zie foto's)...

Hij had dus meteen buiten al een klein kamp gefixt,
terwijl ik mijn schat aan stofkes en toile cirée aan het inladen was.


Kijk even mee naar de rest van onze gezellige namiddag op zolder:

Deze kerstboom ging niet mee maar die moest wel voor de eeuwigheid vastgelegd worden. Dat is echt ons moemoe haren kerstboom. Ik heb dat nooit bij iemand anders gezien zo'n frappant exemplaar en toch geeft hij ieder jaar die unieke moemoe-kerstsfeer. Pièce unique.

  
 
En deze geweldige sprei is ècht iets voor een jarige marie! Daar waren mijn zoon en ik het meteen over eens ... en die marie weet ineens op deze moment wat er in één van haar pakskes zal zitten (als 't droog is na 't wassen) ! ;-)
Verheug u alvast!


De bestemmingen van al die andere mooie materialen zal ik onthullen in een verre of minder verre toekomst want eerst ga ik mij concentreren op mijn huidige lopende projectjes (mèt deadline op zaterdag),
waarvan één dezer een update.

Trouwens... 
nog 2 dagjes om mee te doen met mijn give away voor uw eigenste unieke grote lap stof! Waag uw kans!

6 opmerkingen:

  1. zalig zo'n vondsten :-) mijn hart maakt dan ook steeds een sprongetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar is dat klein vouwladdertje naartoe dat zich zo goed leende om een tipi van te maken? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja juist! Mmm, precies gemist! ;-) Ge moet u haasten als je ook nog schatten wil ontdekken want morgen is Spoor twee ermee weg!

      Verwijderen
    2. Met alle matten en overigs dat ik niet gekozen heb...om de zolder op te kuisen, he!

      Verwijderen
  3. :) de geweldige sprei ligt in mijn zetel voor de koude avonden (volop genieten dus) Mercikes xxx

    BeantwoordenVerwijderen