Pagina's

maandag 30 april 2012

Operatie Boomhuisje # 1


Onze grote gamin is een echte handyman... 
meer dan de helft van mijn leven breng ik al door aan de zijde van de rasechte handige G!
En blij dat de gamins en ik daarmee zijn!

We bedenken vaagweg iets en enkele tellen (of dagen/weken) later staat/hangt/ligt daar onze wens!

Zo ging het ook met ons boomhuisje.

Vorig jaar bedachten de gamins en ik hoe geweldig het wel zou zijn om een eigen boomhuisje te hebben. Een paar dagen later was het boomhuisje, volledig gemaakt uit het hout dat gebruikt werd voor onzen bouw (hoe ecologisch is dat?!) , een feit!


Nu, we zijn altijd al blij geweest met de looks ervan, maar af en toe kriebelden toch onze verfvingers.

Mooi weer en nog eens dezelfde overpeinzing, maakten dat we vandaag eraan begonnen! De gamins gingen volledig voor het opknapwerk en ik ging voor het verfwerk. Ah ja, de finishing touch is meestal mijn ding!

Om het totaal ecologisch te houden, gebruikten we ook onze restjes verf, met dit geweldig resultaat in wit/grijs/donkergrijs tot gevolg!




De letters werden eropgezet met de sjablonen die we kregen van G's peter. Hij was ooit een binnenschipper en gebruikte deze voor vanalles op zijn schip. Nu gebruik ik ze al zo'n 10tal jaren om vanalles te 'labelen', want ze zijn toch zo mooi en authentiek! 


In de titel staat inderdaad #1 want vandaag werd enkel de buitenkant afgewerkt en goegekeurd... we willen ooit ook nog den binnenkant afwerken, gordijntjes, een gezellig interieur... jaja the whole 9 yards! 

Ondertussen werden ook 2 supersnelle cadeautjes gefabriceerd:

Een broche en ChoChaud voor de communie van M
 

Een broche en bubbels voor een etentje bij K

15 opmerkingen:

  1. Dina, wat is dat huisje mooi en moet gewoon superleuk zijn voor de kinderen. Leuke foto van Clarice.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is toch de droom van ieder kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. plezant he een boomhut, hier hangt er ook 1 te hangen in onzen hof ;-)
    liefs, mimixxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik wil ook zo'n boomhut (maar ik vrees dat onze tuin daar iets te klein voor is, evenals het boompje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, dat zouden ze hier ook wel willen, een boomhuisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo! ik wou je even laten weten dat ik blij ben dat jij mijn 100e volger geworden bent! Welkom op mijn bezige blog :o) ... als het lentefeest van onze dochter door is en ik terug bij positieven ben zullen we daar eens een give-away aan vast hangen zie :oD
    ik ben alvast volger geworden op jouw blog, ziet er leuk uit! En die boomhut, daar ga ik nog eens rustig het verhaal van lezen zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. daar gaan ze nog eens geniet van hebben zie! Toffe hut!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Wat een schitterend boomhuisje! We hopen op wat beter weer zodat ze er veel geniet van hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Welkom Dina,nr 35 :)
    Dank je weer iets dichter bij de 40 en een give-away!!hahaha
    Zeg wat ben jij een gezellige babbelske ;)(op mijn vlaams,hihi)
    Ik volg je ook,ben helemaal weg van de boomhut en grote tuin die erbij zit,denk ik....helaas waar we nu wonen geen plaats voor misschien met wat we op het oog hebben wel....maar dat zal wel bij dromen blijven.
    Fijne dag en tot blogs!!X Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat een mooie boomhut! En een heerlijke tuin volgens mij! Bedankt dat je me bent gaan volgen, ik ga jou ook volgen!

    groetjes Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Machtig toch zo'n boomhut en zo'n handige G! :-) Tof tof tof voor de kiddies!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die boomhut is gaaaaaaaaaaaaaaaaf! Ik houdt je goed in de gaten..want ik wil de inrichting nog dolgraag zien; even afzien hé! Die hekjes rond je tuin komen me ook erg bekend voor....

    BeantwoordenVerwijderen